سه شنبه ، 27 آذر 1397- 538

ژل‌هاى مخصوص دندان‌درآوردن کودکان از سوپرمارکت‌های انگلیس حذف می‌شود

اشتراک گذاری

ژل‌هاى مخصوص دندان‌درآوردن کودکان که حاوى ماده ی بى‌حسى هستند، دیگر در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ه‌ها در دسترس نخواهند بود.

ژل‌هایی که حاوى «لیدوکایین» هستند (که در بسیارى از ژل‌ها وجود دارد) از سال ۲۰۱۹ تنها در داروخانه‌ها به فروش خواهند رسید.

این تصمیم به دنبال انتشار یک مقالهٔ مروری از ارگان ناظر بر داروها گرفته شد که عنوان کرد این ژل‌ها به میزان «خیلى کمى» مضر هستند و شواهد اندکى دال بر مفیدبودن‌شان وجود دارد.

به والدین پیشنهاد شده از ماساژ لثه و حلقه‌هاى مخصوص رویش دندان قبل از امتحان‌کردن ژل استفاده کنند.

«فرایند طبیعی»

این ابلاغیه از طرف آژانس تنظیم مقررات دارو و محصولات درمانی (MHRA) است که دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از ژل‌ها و هشدارهای ایمنی برای آن‌ها نیز باید به‌روز شود.

در این ابلاغیه اعلام شده که ژل‌های حاوی لیدوکائین فقط باید به‌عنوان خط دوم درمان پس از مشورت با یک متخصص حوزه علوم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر Sarah Branch، از MHRA، مى‌گوید: «مرور ما نشان داده است که شواهدی از مزایای استفاده از ژل‌های دندان‌درآوردن وجود ندارد. برای کمک به نوزادان و کودکان در مرحله رویش دندان، والدین و مراقبان باید گزینه‌های غیر دارویی مانند ماساژ لثه یا حلقهٔ دندان را امتحان کنند. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات درستی راجع به رویش دندان دریافت می‌کنید. اگر فرزند شما همچنان در این مرحله مشکلى داشته باشد، با داروساز یا متخصص حوزه علوم پزشکی در مورد بهترین گزینه صحبت کنید».

دکتر Cheryll Adams، مدیر اجرایی مؤسسه ی مراقبین سلامت، مى‌گوید: «دندان‌درآوردن یک فرایند طبیعی بود».

او اضافه کرد: «والدین اگر نگرانند که کودک‌شان بیش از حد ناراحت است، باید با مراقبین سلامت خود صحبت کنند، اما اولین اقدام‌شان باید استفاده از حلقه ی دندانى سرد یا شبیه به آن باشد که نوزاد آن را گاز بگیرد تا احساس ناراحتی کاهش پیدا کند، یا با انگشت تمیز لثه‌هاى نوزاد را ماساژ دهند. اگر این اقدام مؤثر نیست و کودک دائماً مضطرب می‌شود، می‌توانند با یک داروساز صحبت کنند که ممکن است درمان دارویی را تجویز کند».


پیوند به مطلب اصلی:

 https://www.bbc.com/news/health-46551564

بخش ها

پیوندها

طراحی و پیاده سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد جهاد دانشگاهی  محفوظ است.