شنبه ، 10 مهر 1400- 565

شواهدی از سودمندی درمان ارتودنسی وجود ندارد؛ نتیجه ی یک گزارش علمی به‌سفارش دولت آلمان

اشتراک گذاری

بیمه‌های سلامت در آلمان ممکن است دیگر هزینه‌های ارتودنسی را قبول نکنند. این مسئله پس از یک گزارش قابل توجه از دولت آلمان اتفاق می‌افتد که در آن نتیجه‌گیری شده که هیچ شواهدی از مفیدبودن ارتودنسی وجود ندارد.

Ann Marini، سخنگوی فدراسیون بیمه‌های سلامت جامعه، به خبرنگار روزنامه ی Welt am Sonntag می‌گوید: «ما نمی‌توانیم بگوییم که درمان ارتودنسی فواید میان‌مدت یا بلندمدتی را که از آن انتظار می‌رود دارد یا خیر».

خانم Marini می‌گوید که فدراسیون او اکنون در نظر دارد اقدامات لازم را اتخاذ کند که به بیمه‌گذاران اجازه دهد سیاست‌های خود را در مورد تأمین مالی درمان ارتودنسی تغییر دهند. بیمه‌ها در حال حاضر سالانه ۱.۱ میلیارد یورو برای درمان ارتودنسی پرداخت می‌کنند.

این اعلامیه در پی انتشار یک گزارش دولتی در مورد درمان ارتودنسی در هفته ی گذشته است.

این متا-آنالیز توسط مؤسسه ی IGES به این نتیجهٔ نهایی رسید که شواهدی در پشتیبانی از این ادعا که ارتودنسی در بلندمدت موجب بهبود سلامت دهان و دندان می‌شود، وجود ندارد.

در این گزارش گفته شده: «در مجموع، بر اساس مطالعات انجام‌شده در مورد معیارهای تشخیصی و درمانی ارتودنسی نمی‌توان به این نتیجه رسید که اردتودنسی برای بیمار سودمند است». این گزارش همچنین بیان می‌کند که «قابل توجه» است که هیچ کدام از مطالعات طولانی‌مدت اطلاعاتی در مورد تأثیر ارتودنسی بر ازدست‌دادن دندان‌ها یا بیماری‌های ثانویه جمع‌آوری نکرده‌اند.

وزارت بهداشت آلمان تلاش کرده که از اهمیت یافته‌های این مطالعه بکاهد. این وزارتخانه اعلام کرده در حالی که این گزارش هیچ مدرکی مبنی بر سودمندبودن ارتودنسی را نیافته است، «اما به‌کلی درمان ارتودنسی را هم زیر سؤال نمی‌برد». در عین حال وزیر بهداشت آلمان، Jens Spahn، می‌گوید «هیچ تردیدی» در مورد ضرورت وجود درمان ارتودنسی وجود ندارد.

اما خانم Marini می‌گوید که در حال حاضر تحقیقات بیش‌تری در مورد ارزش درمان ارتودنسی ضروری است و به این اشاره می‌کند که درمان ارتودنسی «هر سال حدود یک میلیارد یورو برای بیمه‌دهندگان هزینه دارد. علاوه بر این فشاری قابل توجه بر افراد تحت درمان نیز وارد می‌کند».

او تأیید کرد که فدراسیون بیمه‌گران سلامت به این فکر می‌کند که آیا درخواستی برای ارزیابی شواهد از سوی کمیتهٔ مشترک فدرال (سازمان دولتی مسئول تنظیم داروها و درمان‌ها) ارائه دهد یا خیر.

اگر این کمیته که متشکل از هر دو طرف بیمه‌گر و متخصصان علوم پزشکی است، نتیجه‌گیری کند که شواهد محدودی در تأیید مزایای ارتودنسی وجود دارد، در این صورت احتمالاً بیمه‌گران مبلغی را که بیمه‌شوندگان برای هزینه ی درمان ارتودنسی مجبور به پرداخت آن هستند، کاهش می‌دهند یا برمی‌دارند.


 

پیوند به مطلب اصلی: https://www.telegraph.co.uk/news/2019/01/06/no-proof-dental-braces-work-german-government-report-finds/

ترجمه: احمد صوفی محمودی

بخش ها

پیوندها

طراحی و پیاده سازی توسط گروه نرم افزاری دوگان

کلیه حقوق مادی و معنوی نزد جهاد دانشگاهی  محفوظ است.